8 juli 2011

Vissa dagar saknar jag MTV mer än andra

och nej, jag saknar inte dagens MTV. Jag saknar MTV anno 1992-1995. När M stod för Music. European top 20. American top 20. Headbanger´s ball. 120 minutes. Top 10 at 10. MTV Unplugged. VJ:s! Ray Cokes, Rebecca De Ruvo, Pip Dann, Steve Blame och så klart Vanessa Warwick med sina extensions i rött eller blått i sitt blonda hår (bli inte ledsen om du inte minns henne... man var tvungen att titta på MTV på söndagkväll typ 23.30 och två timmar framåt för att få se Headbanger's ball med henne som programledare).

Att gå hem mitt på dagen och ha MTV som sällskap till lunchen. I köket, med TV:n på i vardagsrummet så man kunde rusa dit om det var nåt bra. Och tänk vilka fantastiska program det kunde varit idag, om de haft kvar konceptet med videor. Musikvideor idag är ju helt grymma!

Som till exempel Florence + The Machine med Cosmic Love. Fantastisk låt. Fantastisk sångröst. Och så ett konstverk till musikvideo på det som är så vackert att det nästan gör ont.

1 kommentar:

Petra sa...

Headbangers Ball - vilka minnen. Kommer ihag nar jag var typ 12 eller sa och en av mina bastisars foraldrar skaffade satellit-TV - forsta i bekantskapskretsen. Sa hon spelade in Headbangers Ball varje sondag kvall (pa VHS...) sa vi kunde samlas en eftermiddag i veckan for att se den tillsammans.

Och 21 Jump Street - ung Johnny Depp - mmmm.

Det var tider det. :-)