7 juli 2011

Alla hjältar måste dö

Jag trodde inte det kunde bli värre. Trots schlager-aerobics-låten. Trots Olas faiblesse för musikaler. Trots att Jeppsson ser ut att behöva checka in på rehab när som helst. Trots en avskedsturné som aldrig vill ta slut. Nånstans trodde jag ändå naivt nog att The Ark skulle dö med någon slags värdighet kvar. Men nä, tydligen ska de inte dö värdigt utan nu ska det till och med göras parodi på sig själva.



Eftersom jag är sjukt gammal och kan minnas hur The Ark lät på nittiotalet så är det med sorg i hjärtat jag ser videon ovan. Därför måste jag ju också lägga med ett klipp från Hultsfred 2000, vilket är det äldsta jag hittar med lyssningsbar kvalitet. Det är så här jag vill minnas dem. Inte som ett ABBA på speed som sjunger om pantburkar.

Inga kommentarer: