9 juli 2011

Lantisar i stan är en trend!

Tydligen är jag en trend! Inte jag personliga då, men lantisar i stan, eller rurbanism

Gröna vågen har flyttat in till stan

Dels känns det ju lite konstigt att jag, om jag nu är så trendig, inte upptäcker artikeln förrän efter 4 månader (å andra sidan tyder det ju på att jag är en lantis... lite sen... fast jag råkar bo i stan).

Dels så känns det ju också lite märkligt att det som jag har brottats med hela mitt vuxna liv, att mina motstridiga drömmar och önskemål i livet skulle vara en trend. Det är ju mitt livsproblem! Hur ska jag både kunna ha häst, hund, katt, veranda med utsikt över bara skog och älgar och samtidigt kunna försörja mig, gå på en och annan konsert med bra musik, se en och annan film på bio och dessutom kunna göra det i ett samhälle där inte alla vet allt om alla?

1 kommentar:

plokij sa...

Häst, kisse, hund, hus i skogen låter mysigt. ; )