11 juli 2011

Bygg din egen konst eller varför inte en datorstyrd plasmaskärare?

Det här inlägget hade inte kommit till om inte Drama Online postat den översta filmen för några dagar sen. Tack!

Vissa människor kan liksom inte låta bli att plocka isär, skruva ihop och göra själv. Jag känner en av dessa människor, man skulle kanske kunna kalla honom Kalmars svar på Mythbusters. Han såg ett konstverk, "The round wave" av Reuben Margolins, och han kunde liksom inte låta bli att bygga sin egen.


Han har också, tillsammans med en kompis, byggt en egen CNC Plasma Cutter, en datorstyrd maskin som kan skära i metall.



Sen har han byggt en Jakobs stege till ett Sience Center, ni vet en sån där man ser i filmer så fort det ska vara som en ond vetenskapsman och man ska vara i hans onda labb och det ska blixtra lite i bakgrunden. Då är det en sån här man ser. Som han har gjort. Observera den gigantiska modellen av en Wunderbaum som hänger i taket i hans verkstad. Skulle inte förvåna mig alls om han gjort den själv. Antagligen med nån annan datorstyrd maskin...



Jag som brukar vara så stolt över att jag faktiskt kunde byta fläktremmen själv på min första bil är grymt impad. Och en smula avundsjuk på hans begåvning!

4 kommentarer:

Mackan sa...

P F? Kan inte tänka mig någon annan som kan bygga sånt... ;-)

Karin sa...

Klart det är han :) Finns liksom ingen annan :)

Storstadsnomaden sa...

Men åh det här låter ju helt fantastiskt, och ser helt grymt ut! Jag som verkligen gått och funderat på de senaste dagarna hur jag skulle kunna göra en jättestor wunderbaum! Vi ska ju göra en liten installation om raggarträffen jag var på. Då hade en jättewunderbaum varit som klippt och skuren...Roligt inlägg!

4rx sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.