20 juli 2010

Bondkakor, kalops och blåbär

Idag har jag haft en riktig husmorsdag. Bakade bondkakor med blandat resultat, lite för stora mandelbitar och ena plåten lite väl mörk för min smak. Men som min älskade mormor brukade säga, blir det inte bra får vi äta upp dom. Synd att jag aldrig tänkte på att fråga henne vad man skulle göra om det nån gång blev bra kakor.

Till middag blev det sedan premiär på en maträtt för mig, kalops! Visst har jag gjort grytor förut men måste nog erkänna att det här var grymt gott, speciellt med pressgurka till :)

Dagen avrundas med att svärfar ringde o frågade om han fick komma över med lite blåbär. Klart han fick och om lite är 2 liter så väntar jag glatt på den dag han kommer med mycket blåbär! Nu är dom rensade i frysen och jag är lätt blåtonad om fingrarna. Mycket nöjd med min andra semesterdag!

Published with Blogger-droid v1.4.8

1 kommentar:

Malin sa...

Tack :)
jag fixade lite med textstorleken nu :)
under "frilans" vill jag mer förklara hur jag tänker som journalist och fotograf i redaktionellt arbete, eller ja, tidningsarbete och under "om" ville jag bara lägga lite onödig information som folk kan tycka vore kul.

Det är meningen att man ska hitta sport- och konsert-bilderna under press eftersom det också är taget i presssammanhang på något vis :)
ska fundera på det med bildtexten.. jag har haft det förut men känns så tråkigt att bara skriva artistens namn under.. haha

kul att du tycker om bilderna! kom ihåg att jag gärna tar lite jobb ;)