25 januari 2011

Frisyrer nu och då

Medan jag höll på och letade bland mina foton efter något att ha som bakgrundsbild till bloggen hittade jag oväntat många bilder på mig själv och i de allra flesta fall är de tagna för att jag vill dokumentera min nya frisyr... Och eftersom jag faktiskt var just hos frisören idag så passar det ju utmärkt med en frisyrkavalkad!!


1994 eller 1995, min klasskompis tog fotot under en fotokurs på KoMe i Jönköping. Ni får se detta foto som en bonus - det blir nämligen ett antal år här utan ett enda foto...

2008-05-31 - På Hammarkullekarneval med Hannah. Jag gissar att jag tagit kortet själv eftersom jag ser så där sur ut som jag alltid gör när jag försöker fota mig själv...

2008-07-05 - Hannah tog massa kort på mig här hemma. Suddigt men jag ser i alla fall glad ut :)

2008-09-16 - en av mina mindre lyckade projekt när jag ville ha riktigt tokrött. Det här är när det är helt nytt. Efter 1 eller 2 tvättar blev den där knallröda extension-delen blekrosa. Urk... dessutom är jag "fota mig själv"-sur :)

2010-03-17 Nytt försök med rött, den här gången i luggen. Ganska menlöst, det syntes knappt efter ett tag att det var en annan färg i luggen... Och återigen så där sur...

2010-05-01 Det här gillade jag :) Men tröttnade på rätt fort.. Dessutom kände jag mig liksom lite sned i hela nacken efter ett tag :)

2010-12-06 Mitt första försök till undercut som jag tyckte var alldeles för mesigt och var sjukt missnöjd med. Ledde till frisörbyte!. Håret trillade ner hela tiden så man såg den ändå inte...

2011-01-25 Hos frisören idag, dags för lite radikalare frisyr :) Det här är innan färgen är ilagd och innan frisören stylat!

2011-01-25 - med färg i och stylat bakåt. Jag gissar att jag kommer ha det mera som på fotot från frisören, tror jag kommer ha svårt att fixa bakåtluggen själv... men vem vet - jag kanske får till detta också :)

2 kommentarer:

Petra sa...

Mycket snygg ny frissa - bada varianterna! Avis pa att du ar sa modig med farg och stil! :-)

Karin sa...

Det är ju bara hår - det växer ut igen om man ångrar sig :)