30 januari 2011

Effektiv tokshopping


Idag hade jag äntligen tid och ork för klädshopping. På Esprit gick jag lite bananas. Jag köpte för det första den här gråa tröjan på rean som jag tyckte var mycket fin.
Väldigt fina knappar i ärmen hade den! Jag köpte också en v-ringad stickad tröja i rosa, också rea.
Sen hittade jag de här jeansen med ett mycket fint skärp till. Jag gillade spännena och flätningen, kändes lite hästsportsinspirerat tyckte jag och ville genast ha så klart :)
Dessutom hittade jag otroligt nog ytterligare ett par byxor, ett par svarta. Inget av paren var på rea men med tanke på att jag letat efter byxor sen i höstas så kändes det inte som prio ett att de var tvungna att vara på rea.
Dessutom köpte jag en svart klänning, också Esprit och rea, som jag tror jag kommer använda som tunika eftersom jag tyckte den var lite för kort för att vara klänning. Ärmen var väldigt snygg i alla fall tyckte jag!

Köpte också på mig underkläder och strumpor. Alltsammans inhandlades på under en timme vilket kändes otroligt skönt eftersom jag inte gillar att gå i klädaffärer.
Min tredje nätverkssladd på ett halvår inhandlades också, en platt en som verkar väldigt mjuk och följsam. Den första jag köpte var för kort (5 meter, det räcker inte riktigt runt i hela lägenheten :)).  Den andra jag köpte var bra tills den gick rakt av.  Jag ville först beskylla hunden för att ha bitit av den men nä, inga bitmärken och ett helt rakt brott på sladden gjorde att han blev friad från alla sådana beskyllningar.  Jag antar att den gick av eftersom den låg som en hård snurra på golvet lite för länge. Och ja, jag vet, sladdar känns såååå 2001 men har man en sambo som är stark motståndare till trådlösa nätverk får man göra lite uppoffringar ibland. Som t ex att inhandla sin tredje nätverkssladd på 6 månader.

Så nu känner jag mig väl förberedd inför de kommande veckorna. Jag har hel nätverkssladd till min bärbara och jag har en uppdaterad garderob som jag verkligen kommer få nytta av. Jag ska moderera gruppdiskussioner vid två tillfällen, presentera undersökningsresultat hos kund vi åtminstone ett tillfälle, kanske två. Det enda som fattas är egentligen ett par nya skor så kommer jag känna mig fulländad. Jag såg faktiskt ett par ganska coola westerninspirerade boots på Biano och hade de bara varit lite lite mörkare i skinnet och inte haft så fåniga stjärnor på skaftet så hade jag nog köpt dem. Får leta vidare tills jag hittar de perfekta bootsen!

.

1 kommentar:

Petra sa...

Fina inkop - trots laga morgon temperaturer kanner jag mig riktigt sugen pa att kopa var klader. :-)

Skor ar supersvart att hitta - jag har alltid en valdigt klar bild av vad jag vill ha - men ofta hittar jag ingen som saljer det. :-)