26 januari 2011

Dagens frisyr och teknikklag

Så här blir frisyren i dagsljus.

Börjar bli galet trött på min htc desire just när det gäller kameran... den kan inte fokusera, den väljer konstant konstiga inställningar för vitbalans, och jag har en känsla av att den gör något fisheye-liknande ibland också, perspektiv förskjuts, åtminstone i närbilder.

Färgåtergivningen är också ett kapitel för sig, men det tror jag hänger ihop med vitbalansen. Har kanske lite höga krav med tanke på att det ändå bara är en smart phone och inte en systemkamera :-)

Börjar allvarligt längta efter en riktig kamera. Har ju en liten skruttcanon men saknar systemkamerans möjligheter. Någon som har bra tips på nån vettig systemkamera som de är nöjda med?

5 kommentarer:

Pixelmate sa...

Dags för att byta upp dig till en iPhone kanske? ;-)

Pixelmate sa...

Jag har ju en Nikon D90 som jag är nöjd med. Modellen börjar väl bli lite till åren nu (2008) men priset har sjunkit så man får väl mycket kamera för pengarna nu.

Dessuton då är det den populäraste kameran på Flickr för tillfället :-)

http://www.flickr.com/cameras/

Karin sa...

ÅÅH vad frestande det var att markera ditt första inlägg som "skräppost" :)

Bea sa...

Grymt snygg frisyr iaf!
Kram!

Karin sa...

Tack tack :) Jag är rätt nöjd själv (varför man nu är det, det är ju frisören som borde vara nöjd med sin skapelse, inte jag :))