5 maj 2011

Du kan lita på teknikens under

Häromdan frågade jag mina mest teknikvänliga vänner hur jag ska lyckas få över min Spotify i mobilen till min stenåldersbilstereo från 2004. Stereon har ingen linjeingång. Till min mycket stora förvåning fick jag då frågan om stereon har kassettdäck. Något generat fick jag ju erkänna att jo, det har den.

Och hör och häpna, någon underbar människa har alltså uppfunnit en kassettadapter! Och den finns till salu i närmaste tekniska prylaffär för ca 1,5 hundralappar. Man pluggar in sin mobil eller vad man nu har för musikenhet med linjeutgång och i andra änden av sladden sitter ett fejkat kassettdäck som man trycker in i bilsteron. Så löjligt enkelt och briljant! Och så underbart härligt det känns att äntligen äntligen kunna lyssna på min primära musikenhet även i bilen!

1 kommentar:

Joshua_Tree sa...

Åh, coolt! Visste inte. Vill ha.