3 maj 2011

Bookoholic - den efterlängtade del 11

Hur ska man kunna motstå ett omslag som ser ut så här? En av mina favoritnyanser av grönt i klänningen, rosa och lila i toning från ljust till mörkare och dessutom glitter!!! Glitter i håret, glitter på klänningen, glitter på de brinnande boksidorna (de vita grejerna som faller ner på bilden).

Omslaget till Charlaine Harris senaste bok Dead Reckoning är som godis eller smink. Helt totalt oemotståndligt för min inre nioåring vars favoritfärg är rosa. Att det dessutom är bok 11 i Southern Vampire/Sookie Stackhouse/True Blood-serien och att jag läste ut del 10 tidigare i höstas gör ju inte boken mindre lockande.

Så, nu ligger den här bredvid mig och bara ber om att få bli läst. Men nej, jag ska behärska mig lite grand och läsa ut den bok jag håller på med!

4 kommentarer:

bokflickorna.blogspot.com sa...

Vilken annorlunda framsida om man jämför med de andra i serien. :P Jag är på sjätte boken i serien nu :)

bokflickorna.blogspot.com sa...

Svar: Ja, jo jag vet att den jag har är tv-serie-omslaget. Det är ganska snyggt trots allt, den svenska pocket-versionen är fulare :P Sen finns ju även ytterligare en version på de engelska som jag tycker är snyggast
(http://www.bokus.com/bok/9780575089365/dead-until-dark/).

Den här på din blogg har jag inte sett tidigare vad jag kommer ihåg, vi har inte haft dem i bokhandeln där jag jobbar (vad jag sett).

Hur som helst, det finns en del att välja på, men jag körde på tv-serie-omslaget för att det fanns i en box och jag vill ha alla med "samma" omslag, det blir snyggast i bokhyllan, tycker jag :P :)

/Annie

bokflickorna.blogspot.com sa...

Svar: Jag brukar också ha ganska dåligt tålamod när det kommer till böcker i serier, man vill ju läsa de nya så fort de kommer ut, oavsett omslag. Men jag försöker att vänta tills de kommer i det format som jag har de andra i serien :P

Ja, jag är på sjätte TB-boken. Har läst ungefär halva. De är verkligen bra :)Är glad att jag har många kvar samtidigt som man bara vill läsa ut dem ;)

/Annie

bokflickorna.blogspot.com sa...

Åh vad underbart att du också gillar Vindens skugga. Jag hoppas att han kommer med en tredje bok snart. :)

Verkligen kul att vi verkar ha samma boksmak, jag får väl hålla koll på din blogg också :P :)