17 april 2011

Restaurang Familjen

Igår intogs middag på Restaurang Familjen med sambon och goda vänner. Vi bestämde oss för att ta deras 3-rättersmeny.

Förrätten var en sallad på vårprimörer med ansjovis och ett ägg kokt i en timme i 67 grader varmt vatten. Låter det konstigt? Ja, det var det också. Gulan är nog den godaste äggula jag nånsin ätit men vitan... yuck... ingen av oss åt upp den - slemmig äggvita som förstörde hela salladen.

Huvudrätten i form av två sorters lamm, gräddsås, lite potatis och rårörda lingon var dock himmelsk. Framförallt det som de kallade för sockersaltad lammbringa var helt galet gott.

Efterrätten var äggost med björnbärssorbet och ungsrostade björnbär. Och jag satt mest och undrade varför det ska vara så tillkrånglat ibland. Själva äggosten var ju god, om än i sötaste laget, men sorbet på det? Det var ingen härlig kombo. Satt och saknade helt vanlig björnbärssylt. Dessutom kändes det som att de hällt lite, lite vaniljsås på hela anrättningen vilket var rätt konstigt och inte alls passade.

Trots detta var det väldigt bra. Det var god stämning, nästan för god stämning framåt kvällen när ett gäng 20-nånting sjöng "Happy Birhtday to you" för sin kompis och hade brinnande stora partybloss i händerna. Jag kände mig 100 år gammal. Men tillbaka till det positiva, det var en härlig makrill i tomatsås till brödet och dessutom var huvudrätten det bästa jag ätit på länge.

Kanan inte låta bli att nörda till det och ge er en liten graf över min restaurangupplevelse också!



Läs vad GP:s recensenter tyckte i höstas!

Inga kommentarer: