14 juni 2006

Shopaholic

Gräsänkan (dvs jag) var på krogen ikväll med några väninnor. Drack 2 glas vitt vin, hade klänning på mig och kände mig så snygg, satt på uteservering, studerade veteranbilar och folk på gatan, fnittrade, utbytte livserfarenheter och hade kort sagt mycket trevligt. Eftersom alla väninnorna är yrkesarbetande (kontorstid) bröt vi upp redan vid halv tio-tiden.

Till vår lycka insåg vi att Hemköp strax intill restaurangen fortfarande var öppet. Tandkräm som någons sambo hade snott med sig på affärsresan skulle inhandlas och jag insåg att det var en god idé att gå in på Hemköp även för mig - jag behöver mjölk till kvällstéet. Blev dock otroligt chockad i kassan - aldrig någonsin förr har en liter mjölk, hur ekologisk den än har varit, kostat 141 kronor!

Vem som hade stoppat ner
* 2 flaskor saft (ekologisk rabarbersaft och ekologisk flädersaft som såg otroligt lyxiga ut och inte ens kostade hälften av vad en öl kostar på krogen)
* smågodis (som kanske kan ersätta den där tryffeln som de på bordet bredvid smaskade i sig som jag inte unnande mig)
* tuggummi (eftersom munnen känns ofräsh som få efter 2 glas vin)
* en pocketbok (Zorro "nånting" av Isabelle Allende - gillade inte jag Andarnas hus väldigt mycket som bok? Jo det gjorde jag minsann! Den här blir perfekt att läsa på spårvagnen hem)

i min varukorg tillsammans med mjölken - det är ett stort mysterium.

Mitt tips till dig - gå inte in på Hemköp efter 2 glas vin! Allt ser förföriskt gott och billigt ut!

1 kommentar:

Team Southeast Sweden sa...

Been there, done that! Även utan 2 glas vin :-)