16 juni 2006

Ko-tennis

Jag tror alla nån gång har önskat att de kunde hitta just den där grejen som de har en medfödd talang för, kanske är det att väva mattor, spela saxofon, eller övertyga andra människor om varför de ska köpa den där DVD-spelaren som kostar 1000:- mer men som ger dig SÅÅÅ mycket mer.

Igår hittade jag den - min dolda talang! Till min stora förvåning är jag ko-tennisens okrönta drottning.

Vad? Har du aldrig hört talas om detta fenomen?

Ko-tennis är lösningen på problemet "uttråkade barn under bilsemestern". Det går till så att den som ser en ko ropar "Jag ser en ko". Då leder den personen ko-tennisgamet med 15-0. Så fortsätter man så, valfritt om man vill köra bäst av 3 eller 5 set. Enda regeln utöver detta är att en flock kor räknas alltså bara 1 gång, vilket gör det svårt att smasha...

2 kommentarer:

/dr Hossmo sa...

inte dopad, kan man väl inte säga? Däremot så har de rätta förutsättningarna för att utveckla talangen varit där, under hela uppväxten eller?

Man blir väl inte dopad för att man bott bredvid ett terrängspår?

:)

Karin sa...

Jag är inte bara dopad - jag är hjärntvättad! Jag tycker dom är vackra och söta :)