12 maj 2006

Öar av positiva nyheter

Jag hade aldrig trott att det skulle bli så här, men nu har det hänt. Istället för att diskutera vilken film vi ska se till helgen så diskuterar jag och sambon kompisars depressioner och skilsmässor. När blev det så här? Så fort vi fyllde 30?

Livet är helt plötsligt allvarligt på ett ganska obehagligt sätt. Som tur är finns det underbara öar av positiva nyheter. Som giftermål och nya människor som kommer till världen. Men även det är ju ganska allvarliga nyheter.

Det är bara att inse; jag betalar mina räkningar i tid, mina kompisar är antingen deprimerade och skilda, eller nygifta och gravida; jag är med andra ord vuxen.

4 kommentarer:

/dr Hossmo sa...

usch ja!
"welcome to the real world" eller?

jag tycker att the real world nog faktiskt var när man var 17-20 ngnting och man bara sket i allt för att man hade svart skinnjacka eller hade man den för att man sket i allt? (jag hade ju inte ens ngn hehe)

Pixelmate sa...

Välkommen till Bloggens värld, Bloggkompis! ;-)

Anonym sa...

Och när man väl är på den där lilla ön av positiva nyheter så nog fan hittar man negativa saker att diskutera ändå... som t.ex. dåligt utbud av barnkläder, höhö...

Team Southeast Sweden sa...

Epa: :-P :-) Man ska inte ha för roligt helt enkelt!