20 november 2011

Känslan av att vara ett nytillkommet fan




Jag var på In Flames igår. Och känner mig aningen överväldigad. Jag har visserligen sett dem tidigare på Metaltown men då gillade jag dem inte på det sättet jag gör nu. De inledde med Sounds of a playground fading, följt av Deliver Us, följt av All for me, de tre inledande spåren på senaste skivan. Och jag tänker "OK de tänker köra låtarna från nya plattan så kan de nya fansen, dvs jag, gå hem sen". Men sen kör de liksom bara på. Som låt nummer fem kommer låten som fick mig att inse att jag gillar In Flames, Alias. Och tanken på att gå hem finns inte nånstans. Inte då, inte senare.  Inte hos mig, inte hos resten av publiken heller.

Och känslan av att stå där och bara uppleva ett band, utan att vänta på en viss speciell favoritlåt som de måste spela för annars blir man besviken, utan att ha något emot att de kör så mycket från nya skivan, utan att ha förväntningar från tidigare spelningar som de måste överträffa, den är helt grym.

GP ger 5 fyrar
GT/Expressen ger 4 getingar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vill bara gratulera dig till att du hittat rätt! Jag har sett In Flames 17 gånger nu sedan år 2000 och har fortfarande inte blivit besviken - tvärt om! Dom överaskar ständigt och levererar ALLTID! Världens bästa band helt enkelt!

Anonym sa...

Kan bara hålla med er båda! Har även jag sett In flmaes 15-20 ggr och varje konsert blir bättre än den förra. Imponerande minst sagt!

Ser redan framemot nästa konsert!