6 mars 2011

Spa kan slänga sig i väggen

Jag har aldrig fattat det där med spa. Varför ska man åka iväg någonstans och ladda batterierna när det allra bästa är att få träffa goa människor? Den här helgen har haft ett överskott på goa människor, men så har jag också haft underskott på social samvaro de senaste månaderna så jag hade lite att ta igen och behövde det verkligen.

Fredag: träffade delar av den härliga onsdagsridgruppen på middag hos två av ridgruppens medlemmar. Mycket skratt, allvar, god mat, gott vin, god whiskey och så klart massa hästprat.

Lördag: städning städning städning och sedan middag här hos oss med sambons familj. Nyaste tillskottet E sov sött mestadels, var lite hungrig en stund, fick mat, och sov sedan sött igen men det är ju ett helt acceptabelt beteende när man är 2 månader ung :). God mat igen, och härligt att få prata om de mest inkorrekta samtalsämnen av alla. Tror vi klarade av politik, cancer, magproblem och bästa sättet att döda kaniner på första 10 minuterna av middagen :)

Söndag: Promenad i solen med Caiser och glada f.d. kollegan Tina. Hon är som en solstråle hela hon och jag blir lika glad varje gång vi ses. Sedan god mat (igen!!) med goda vänner som jag känt länge och som jag numera träffar lite för sällan så det var härligt att träffa dem! Maten följdes upp av att vi såg King´s Speech. Och även att jag inte förstår hur den kunde få en Oscar för bästa film så var den helt klart sevärd. Alltid roligt att få se Helena Bonham Carter och framförallt Colin Firth!

Inga kommentarer: