19 juli 2010

Pilane


Igår var vi på utflykt! Härligt sätt att inleda semestern på tyckte jag. Jag, sambon, hunden, min kompis H och hennes trevliga kille F lyckades på nåt sätt få plats i lilla blå. Målet för utflykten var Pilane gravfält på Tjörn. Det är förutom ett ca 1500-2000 år gammalt gravfält en konstutställning med skulpturer. Det var väldigt fint, vi vandrade runt i fårhagen där skulpturerna är, hade lite picknick och försökte förstå konsten. Kommentarer fälldes i stil med "man förstår ju varför konst och konstigt är nästan samma ord", och "man får liksom tro vad man vill, det är det som är meningen med konst".

Min favorit var tre arga/ledsna/läskiga flickor av en brittisk konstnär som heter Laura Ford. För mig kändes dom väldigt goth/skräckaktiga, ungefär som att dom skulle kunnat vara med i en film av Tim Burton. H:s favorit var som ni ser de isländska statyerna i aluminium :)

Hundens favorit var faktiskt inte dinosauriebenen på bilden ovan utan självklart de levande fåren (och deras restprodukter).

Inga kommentarer: