13 december 2011

Radion - det måste vara radion

Musikhjälpen! Musikhjälpen! Fy fan så bra det är. Jag älskar det.  Det är helt grymt. Vilket annat radioprogram har den musikblandningen?


Superhippa DJ:n Avicii med Levels följs av gotländska Smaklösa med "It´s raining men"-covern "Det regnar kor". Textrader som "Stora feta SRB" och "starta istället din mjölkmaskin" glädjer en mjölkbondedotter lite extra.

Och allt är önskat av oss som lyssnar. Och för varje önskning skänks minst 50 kr till välgörenhet och i år går pengarna till alla flickors rätt att gå i skolan.

Och min önskelåt har spelats. Och jag hörde den när den spelades. Det är den av mig bebloggade gråtlåten. Som jag för övrigt orkar höra på igen. Utan att gråta.

Så kom igen. Önska du med! Och kommentera gärna vilken låt du tänker önska :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är musikhjälpen? Är det den där byssjan de flyttade julgranen för? Så att byssjan skulle synas bättre på radion?

Karin sa...

Japp den är det. Det är en insamling till radiohjälpen som SR och SVT gjort de senaste 4 åren (?) veckorna innan jul. I år är temat "Alla flickors rätt att gå i skolan" - förra året tror jag det var Malaria-vaccin de samlade in till. Sänds direkt dygnet runt på P3 och SVT-play. 144 timmar direktsänd radio, 3 programledare instängda i glasburen, all musik önskas av de som skänker pengarna dvs lyssnare/tittare. http://www.musikhjälpen.se!

Anonym sa...

"bebloggad" fantastiskt ord. Kommer att användas.

"Gråtlåtar" känner jag till allt om.

"Det regnar kor" jag är ju liiiiiite i branchen.

Du trycker på alla mina knappar idag!!!

:-)