30 augusti 2011

Train in vain

Idag färdas Lantis i stan med ett transportmedel som verkligen anstår en lantis. Tåg! Jag älskar att susa fram genom det svenska landskapet, inte behöva bekymra mig om annat än att hinna med tåget och att gå av på rätt ställe. Det är lugn och ro på ett sätt som flyg, bil eller buss aldrig kan bli. Det känns civiliserat på ett litet gammeldags sätt. Människor samtalar med varandra, läser en bok, jobbar med sin dator, äter medhavd matsäck. Eller för den delen, pratar i telefon, ser på film, lyssnar på musik, surfar, bloggar, dricker latte :) Tåg känns helt enkelt lite mer som ett vardagsrum än som ett transportmedel.

Och oftast, så länge tågen bara går i tid, så blir jag alltid glad av att åka tåg. Lycka på räls helt enkelt :)


2 kommentarer:

T.Themptander sa...

Jag håller med dig. Det är skönt att åka tåg så länge de håller tiden.
Fast efter de senaste månaderna är jag fruktansvärt trött på att åka tåg...

T.Themptander sa...

Jo fast alltså... Det är skitsvårt att få en lägenhet i Sthlm.
OM man inte råkar ha en liten etta på Södermalm där man har förstahandskontrakt och får byta bort.
Då är det plötsligt väldigt lätt.. För lätt. Och blir jättesvårt att välja.