10 februari 2011

Luddterapi tar mig genom veckan

Denna veckan har varit lite galen. Har jobbat både måndag och tisdag kväll, helt planerat, jag modererade gruppdiskussioner. Idag jobbade jag över en stund. Så jag känner att jag knappt har varit hemma överhuvudtaget. Förkylningen sitter som en smäck ovanpå allt och ger sig inte riktigt och gör att jag inte riktigt orkar som vanligt.

Men jag har ändå lyckats hitta nåt slags glädje och lugn mitt i allt det här hektiska. Jag och hunden var ute en förmiddag (eftersom jag skulle jobba kväll) och jag hittade en gräsplätt utan is. Där körde jag lite apportering med honom och han var SÅ duktig. Han har nog längtat efter det också, det var ett tag sen sist.

Och igår var jag äntligen tillbaka i stallet efter dryga veckans bortavaro. Det var härligt att träffa onsdagsgruppen igen - det är så otroligt goa människor! Extra roligt var att R som varit på semester ett tag hade klippt ungefär samma snygga frisyr som mig - fast hon har blonderat sig och har mörk utväxt och jag har det omvända problemet :)

Fotot på Mango från GFRK:s hemsida
Sen så fick jag ett nytt försök med lilla Mango - indianhästen som är söt och rar men inte kan så mycket för han är ganska ung och var outbildad när han kom till stallet i höstas. Och det gick mycket bättre än förra gången, jag hittade mera rätt sätt att rida honom på från början. Och sen sänker man ju sina krav ganska rejält med en så ung häst - jag blev uppriktigt glad när han fattade rätt galopp för galoppskänkel, överlycklig när han samlade ihop sig i traven och stolt över honom när han ökar och minskar traven på mina signaler och dessutom förstår skillnad på sidförande skänkel och drivande skänkel. Söta hästen! Han gör så gott han kan och han är på god väg att lära sig att förstå vad en ryttare menar. Hoppas jag får honom fler gånger - han är fin! Och hästar är riktigt bra luddterapi, jag landar så skönt i nuet när jag är i stallet. Tyvärr kan ju det där nuet ta lite mera tid än jag tror, men det är väldigt skönt att bara vara och få umgås med både fyrbenta och tvåbenta vänner en stund.

Inga kommentarer: