11 juni 2011

Släppfest för The Elliots nya skiva Love | Decay



Igår var det släppfest på Sticky Fingers för The Elliots nya skiva Love | Decay. En något sen ankomst från min sida gjorde att jag missade större delen av förbandet Redtop. Sen urartade releasepartyt för min del i någon slags nostalgiparty eftersom de flesta bästa kollegorna från mitt gamla jobb var där. Trevligt och fantastiskt roligt att träffa människor på riktigt, och inte bara följa Facebook-statusar.

Till slut var det dock dags och The Elliots gick på scenen. Spelningen tog sig aldrig riktigt för min del, jag väntade liksom hela tiden på att de skulle komma igång. Konserten kändes lite återhållen egentligen ända fram till slutet när de spelade Catch my fall från förra skivan. Då var det som publiken kom igång lite, äntligen. Det ganska låga ljudet gjorde säkert sitt till för att det inte skulle bli något tokdrag direkt. Kören, på översta bilden, hördes t ex knappast alls och så stor är ju inte lokalerna på Sticky Fingers att man borde ha sådana problem.

Men bra var det. Inte lika känslosamt och engagerande som skivan men bra. Och det känns som att de har växt som musiker. Det är lite introvert bitvis men det är en helt annan scennärvaro och stolthet över att stå där på scenen jämfört med hur jag minns dem från tidigare. Så sammanfattningsvis, kul spelning och för min del, en riktigt rolig kväll.

Inga kommentarer: