29 juni 2011

Gör ni det här varje tisdag?

Seg Sahara Hotnights-publik njuter mer av solen än musiken
En av sångarna frågade publiken igår om vi gör det här varje tisdag, jag tror det var sångaren i Bright Eyes. Han verkade lite impad av Where the action is. En stadsfestival. Mitt i en av Göteborgs finaste parker. Gångavstånd till Linnégatans alla uteserveringar. Gångavstånd till spårvagnar och bussar. Och så klart hade vi årets finaste väder hittills. En helt fantastisk tisdag helt enkelt så det klart man blir impad :)

Jag såg massa bra musik men inget som kanske var helt fantastiskt.


Royal Republic - ett band jag vill se fler gånger!
Roligaste spelningen var i alla fall utan tvekan Royal Republic. Kaxiga som tusan och med all rätta. Att få folk att studsa som galningar kl halv två i strålande sol är inte det lättaste men är man ett "up and coming" band med attityd kan man fixa det. Roligaste musiker måste vara svenska trummisen Jonna i Glasvegas. Så jädrans cool tjej!

Tråkigaste spelnigen: Sahara Hotnights. Ungefär motsatsen till Royal Republic. På väg utför, har haft sina storhetsdagar, trötta, bittra och alla satt och picknickade istället till deras stora frustration.

Coldplay kastar ut ballonger, allt för att framstå som mindre
tråkiga?
Mest publikfriande: The Ark på avskedsturné. Kändes mest som ett aerobicspass med alla hitsen på rad. Sorry men det var bättre på Uråsafestivalen när de hade en "up and coming"-energi och inte en "vi ska säga hej då till alla och vi ääääälskar er"-predikan bakom varje öra. Nåja, det var ju show i alla fall, till skillnad från Sahara :)

GP rapporterade och recenserade det mesta från wtai
Aftonbladet recenserar Coldplay och är inte imponerade
Expressen rapporterade också

1 kommentar:

Ann-Charlotte Fägerlind sa...

Nu äntligen hittar jag vart jag kan sända kommentarer härligt hej ;-D
Var det bra i Tisdags på konsären?