5 december 2007

Zeitgeist

Har precis avslutat 2 timmars filmtittande.

http://www.zeitgeistmovie.com

En av de märkligaste och bästa filmer jag sett i hela mitt liv. Jag kan inte göra denna film rättvisa genom att beskriva den. Ett försök - den är

*konstnärlig
*trovärdig
*galen
*förvånande
*otroligt
*tankeväckande
*krävande
*smart

och kommer antagligen stanna i ditt tankesystem länge. Den har drag av Michael Moore, Matrix, hippie men innehåller också kritik av USA:s höga skatter och en rejäl historielektion.

Har du 2 timmar över - den den! Det känns som att denna film sått ett frö som kanske kan förändra mitt liv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vicke och jag plockade hem denna film häromdagen (tack vare att jag läst om den i din blogg!) men har inte hunnit se den än...jag har fått för mig att det är en sån där rulle som man måste vara "in the mood" för att se..kanske har jag fel?!