4 juli 2011

Mera Metallica och Big 4

Beastess hittade dåliga look-alikes under dagen. Här ses hon med en
något grånad Mustasch-Ralf i bakgrunden.
Det var verkligen en riktigt bra kväll igår!  Bra musik, härligt sällskap, fint väder! Mina betyg för kvällen blir

Anthrax
2 av 5
Känns som att de åldrats allt annat än väl
Megadeth
3 av 5
Trots att Dave Mustaine kanske inte riktigt skulle uppskatta att jag mera skrattar ÅT hans sång så är det ju ändå underhållande och mycket mera röj än Anthrax.

Megadeath hade i alla fall två fans på sittplatsläktaren
Slayer
4 av 5
Riktigt riktigt bra, trots att jag är dåligt inlyssnad på dem.

Metallica
5 av 5
Finns inget annat de kan få. Trots Ulrichs usla trumspel på Sad But True så blir det inte mycket bättre än så här. En hitkavalkad med bara en enda dålig låt, grym publik som är med på allt (utom möjligen låtar från de senaste två skivorna) och dessutom ett väldigt spelglatt band. Perfekt helt enkelt!

Konserten får otroligt bra betyg i olika tidningar också
Aftonbladet ger 5 av 5
Expressen ger 4 av 5
GP gav Metallica 5 av 5


Han ser snäll ut. Men han är rätt farlig faktiskt
GP skriver också att Ullevi slog rekord i försäljning. Det var tydligen mycket hårdrockare på Liseberg under lördagen och 
Lisebergs pressansvarige får frågan om hårdrockarna var skötsamma.

"De ser ofta farliga ut hårdrockarna, men är snälla människor egentligen."

Tänk att det har hänt så lite... 2011 och journalister på GP tror att hårdrockare är farliga?? Hallå! 80-talet ringde och vill ha sina fördomar tillbaka.



Hej! jag är 1 och 90 och tänker ställa mig framför den minsta tjej jag hittar så jag ser bra.
Mitt mycket ohårdrockiga hår
Hela konserten sändes på SVT, nästan tråkigt att man missade det... Men det finns på SVT Play t o m 2 aug...
Mystiska svarta klumpar på scentaket
De mystiska klumparna innehöll svarta bollar. Kändes lite B, framförallt
efter att jag ju sagt efter WTAI att Coldplay var tvungen att kasta ballonger
på publiken för att framstå som mindre tråkiga

4 kommentarer:

Storstadsnomaden sa...

Ha ha ha ja men verkligen, det är ju allmänt känt att hårdrockspubliken är den bästa publiken när man jobbar med konserter. Värst är mina kära indievänner, vänder allt inåt i sina små smala androgyna kroppar...inte lika enkelt..Då jag inte är så bra på att gå på konserter nuförtiden är det kul att läsa dina recensioner! Du får gärna läsa om min Kina-resa om du vill...Ha det fint!

Bea sa...

Det känns lite bättre nu tror jag..

Ja jag läste på Aftonbladet att Kerry King från Slayer skulle varit med på extranumret men att de hade bytt låt i sista stund (till en som de spelat tidigare under turnén) så han ville inte vara med. Töntigt tycker jag, han som är så full of himself borde väl kunna spela vad som helst :)

KRAM!

Petra sa...

Hallå! 80-talet ringde och vill ha sina fördomar tillbaka.

Love it!! :-D

Karin sa...

Bra för dig Petra att läsa min blogg så du lär dig lite nya ord och uttryck som är inne i svenskan just nu :) Jag vet inte ens vem som sa det först, gissar att det var nåt humorprogram där någon myntade detta "Men HALLÅ! >MOSSIGT ÅRTAL< ringde och ville ha tillbaka sina >MOSSIGA VÄRDERINGAR< :)